سوشيانت

سامسونگ در مقابل شکایت اپل در جمعه گذشته ساکت ننشسته و دیروز بر علیه اپل برای تجاوز به ۱۰ حق امتیاز ثبت شده (patent) این شرکت شکایت کرد. شرکت سامسونگ به صورت همزمان به دلیل تخلف از ۵ پتنت در کره جنوبی، برای ۲ تخلف از پتنت در ژاپن و بخاطر ۳ تخلف در آلمان، دادخواست اش را تسلیم دادگاه کرده است.


چندماهی است که بازار شکایات در دنیای تلفن های همراه حسابی داغ شده است. داستان همان ضرب المثل که می گوید: «زدی ضربتی، ضربتی نوش کن!» حالا نمایش به بخش های جالبی رسیده است. تنها باید یک مبل راحت و چند بسته چیپس آماده کرده و از ادامه داستان لذت ببریم.

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت8:19 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

 

 

 

وال استریت ژورنال گزارش داده که اپل از شرکت سامسونگ الکترونیک به دلیل کپی کردن «ظاهر و حس» تبلت آی پد و تلفن همراه هوشمند آیفون شکایت کرده و خواهان پرداخت خسارات مادی و معنوی این تخلف شده است. به نظر می رسد که این دعوای حقوقی به دلیل شباهت بیش از حد Galaxy S 4G سامسونگ به آیفون 3G و 3GS باشد. البته پای ابزارهایی همچون Epic 4G، نکسوس اس و گلکسی تب هم به میان کشیده شده. شکایت به خاطر تجاوز به حقوق فکری و خلافیت یک شرکت، موضوع جالبی به نظر می رسد.


در شکایت اپل آمده که:
«سامسونگ به جای اینکه به دنبال نوآوری و توسعه تکنولوژی و استایل منحصر به فرد خود جهت استفاده در تلفن ها و تبلت های تولیدی اش باشد، کپی برداری از تکنولوژی، رابط کاربری و استایل مبتکرانه اپل را برای این محصولات متخلف اش انتخاب کرده.»


این دادخواست قانونی روز جمعه به مقامات قضایی ناحیه شمال کالیفرنیا تحویل گردیده و به دنبال صدور حکم برای سامسونگ، جبران خسارات مادی و معنوی وارد آمده، و تایید تخلف و تجاوز خودسرانه سامسونگ توسط دادگاه است.


بهتر است فراموش نکنیم که قضاوت واقعی و صدور حکم در اینگونه دعاوی بسیار به ندرت اتفاق می افتد و مساله قبل از حکم دادگاه توسط طرفین حل و فصل خواهد شد. اینگونه شکایات هم برای در اختیار داشتن برگ برنده هنگام مذاکره است. در نهایت با پرداخت مقادیر هنگفتی پول و امضای تفاهمنامه برای استفاده از لایسنس و حق ثبت ابداعات، مساله ختم به خیر می شود. اما برای تماشاگران هم دعوای غول بزرگ بر سر تعیین قلمرو می تواند جذاب و سرگرم کننده باشد!


اما از پشت پرده این داستان هم نباید غافل شد، که اینجا میدان جنگ iOS و Android است. در حقیقت وقتی اپل از کپی کاری سامسونگ از رابط کاربری صحبت می کند، این شکایت غیر مستقیمی بر علیه سیستم عامل اندروید گوگل است. همانگونه که قبلا هم اپل این کار را در شکایت از اچ تی سی و موتورولا تکرار کرده است.


اینکه هر شرکت چقدر از ایده و طرح های دیگری استفاده می کند دعوای سابقه دار و طولانی است که بین کاربران این محصولات هم دیده می شود. باید دید که این شکایت در نهایت به سود چه کسی تمام می شود.

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت8:16 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

احتمالا تا به حال طرح های مختلفی از توالت فرنگی های شیک و گرانقیمت را دیده اید و یا یکی از گرانقیمت های اش را در خانه دارید. اما بعید می دانم توالت مجهز به گرمکن صندلی، mp3 پلیر و ... جایی دیده باشید!


شرکت Kohler توالت فرنگی جدیدی را به بازار عرضه کرده است که به گونه ای می توان آن را یک پا گجت حسابی دانست. تمامی کارها و امکانات این توالت عجیب تنها توسط یک صفحه تمام لمسی رنگی کنترل می شود که تا فاصله شش متری از توالت قابل استفاده است (حتی کشیدن فلاش تانک!). از امکانات این توالت می توان به شیر داخلی قابل تنظیم، فلاش تانک دوبل با دو ظرفیت ۵ و ۲۲ لیتری، سیستم خشک کن، درب اتوماتیک، سیستم صوتی، ورودی mp3 پلیر، رادیو اف ام، گرمکن صندلی، بخاری پایین برای پاها و سیستم روشنایی اختصاصی اشاره کرد.


برای اینکه این توالت با امکانات مزدا 3 را در خانه تان داشته باشید، تنها کافی است ۶۴۰۰ دلار ناقابل از جیب مبارک هزینه کنید! با مراجعه به منبع می توانید فیلم و عکس های بیشتری از این ابزار های‪-‬تک (high-‬tech) را ببینید.

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت8:14 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

Ice Cream Sandwich

نام نسخه بعدی اندروید، چیزی نیست جز "بستنی حصیری" یا Ice Cream Sandwich. این نسخه یک انگیزه ی بارز دارد: متفاوت بودن از 10 ها نسخه ی اندرویدی که تا کنون روی دستگاه های مختلف به کار گرفته شده اند. (البته کمتر از ده تا بود!) حتی می توان آن را نامجو ترین آپدیت گوگل لقب داد. و اولین چیز این که: فقط برای تلفن ها نیست: باید بدانید که بستنی حصیری را نه تنها روی موبایل، بلکه روی تبلت ها، کامپیوتر ها و... نیز خواهید دید.
 

و جدایی اندروید ها را خاتمه می دهد:  
برای برخی هیچ چیز بد تر از این نیست که دوستانشان نسخه ای بالاتر از اندروید خودشان داشته باشند. در نتیجه باید به یک قابلیت جدید و بسیار جالب دل ببندید. گوگل گفته که می خواهد: "بستنی حصیری، نسخه ای همه جا حاضر باشد." گوگل قصد دارد که این کار را با آپدیت کردن فریم ورک و اضافه کردن API های جدیدی انجام دهد. این کار به توسعه دهندگان هم کمک می کند که بتوانند برنامه ها را برای انواع و اقسام دستگاه ها: (موبایل، تبلت، کامپیوتر و ...) بهینه سازی کنند. و طبیعتا اپن سورس هم در این نسخه وجود خواهد داشت.


با آپدیت های استاندارد عرضه می شود:  
اندروید دار ها می دانند که داشتن آخرین نسخه اندروید، می تواند تا چه اندازه خسته کننده باشد. گوگل تمام کارخانه های سخت افزاری ای که محصولات اندرویدی ارائه می دهند را ثبت کرده و از آن ها قول گرفته که دستگاه هایی که می سازند باید حتما در 18 ماه اول فروششان، قابلیت اجرای آخرین ورژن اندروید را داشته باشند. این یک خبر عالی است و میتوان آن را یک گام مثبت رو به جلو برای گوگل ارزیابی کرد. اما درباره دستگاه های قدیمی چیزی در دسترس نیست.

 
 

ادامه مطلب

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت8:10 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

در مراسم Google I‪/‬O که امشب آغاز شده است به جز خبرهای داغ از این شرکت، اتفاق های جالب دیگری هم رخ داده است. گوگل به حاضرین این مراسم ۵ هزار تبلت جدید سامسونگ هدیه داد. ‏

اکثر شرکت کنندگان توسعه دهندگان اندروید هستند و حالا با داشتن تبلت گلکسی 10‪.‬1 سامسونگ می توانند بهتر از قبل به توسعه نرم افزارهای تحت اندروید بپردازند و البته حسابی خوشحال هم شده اند!

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت8:9 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

هانی کام ۳.۱

گوگل ساعاتی پیش نسخه جدیدی از اندروید ویژه تبلت را با نام اندروید3‪.‬1 رونمایی کرد. این سیستم عامل در واقع نسخه بهبود یافته ای از اندروید 3‪.‬0 یا هانی کام است که به همان نام قبلی هم شناخته می شود. دارندگان تبلت Xoom 3G تحت قرارداد Verizon از امروز می توانند اندروید جدید را بر روی گجت شان داشته باشند. قرار است این نسخه طی دو هفته آینده در اختیار کاربران گالاکسی تب ۱۰.۱ سامسونگ هم قرار گیرد.


androidhoneycomb31pic1.jpg

این سیستم عامل با قابلیت های ویژه ای که به آن اضافه شده است، می تواند انقلابی در بازار تبلت ها و حتی شیوه استفاده از آنها باشد. با استفاده از هانی کام جدید می توانید هر نوع دسته بازی، صفحه کلید یا ابزار مانند آن را که دارای کابل USB هستند، به تبلت تان وصل کرده و از کار با آن لذت ببرید. یعنی اینکه تبلت شما از نظر کارایی، به کامپیوتر و کنسول بازی تان شباهت زیادی پیدا خواهد کرد. همچنین از قابلیت های جذاب این نسخه می توان به امکان ارسال مستقیم عکس از دوربین دیجیتال به تبلت نام برد.


امروز گوگل یکی دیگر از خدمات جذاب خود را بر روی اندروید مارکت راه اندازی کرد، از این پس شما می توانید هزاران عنوان ویدیو را از طریق اندروید مارکت اجاره کرده و بر روی کامپیوتر، تبلت، یا تلفن همراه اندرویدی خود تماشا کنید. در Android 3‪.‬1 هم با استفاده از اپلیکیشن فیلم تعبیه شده در آن، می توانید از این قابلیت جدید استفاده کنید.

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت8:8 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

 

اندروید برای خانه

اگر اندروید برای تلفن همراه و تبلت تان کافی نیست حالا می توانید در آینده نزدیک خانه خودتان را هم با سیستم عامل اندروید ببینید‪.‬ ‏

گوگل می گوید می توانید هر کدام از لوازم خانگی را به عنوان یک وسیله جانبی بالقوه برای تلفن همراه تان ببینید. حالا کافی است فکر کنید که چه کارهای خارق العاده ای می توانید انجام بدهید. ‏

برای مثال می توان چراغ های خانه را با تقویم گوگل خاموش و روشن کرد. نرم افزار گوشی شما ماشین لباسشویی را کنترل می کند و بازی ها خودشان نور محیط را تنظیم می کنند. در واقع اندروید می خواهد کنترل تمام امور خانه را به عهده بگیرد. ‏

در مراسم امشب گوگل فقط ایده های جالبش را برای اندروید خانه نمایش داد و هنوز نمی دانیم این نسخه از سیستم عامل را از چه زمانی در بازار می بینیم. اما احتمالا با این زمان فاصله چندانی نداریم که وقتی ماشین لباسشویی یا یخچال می خریم برچسب پشتیبانی از اندروید را روی آنها ببینیم و تمام لوازم خانگی را هوشمند بیابیم. ‏

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت8:6 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

گوگل به احترام ۳۶ کارخانه تولیدی، ۲۱۵ اپراتور سرویس دهنده و ۴۵۰ هزار برنامه نویس و توسعه دهنده در سراسر دنیا، کلاه از سر بر می دارد و از آنها تشکر می کند. تعداد گوشی های تولید و فعال شده تحت سیستم عامل اندروید از مرز ۱۰۰میلیون عبور کرد. و در بالاترین رکورد روزانه بیش از ۴۰۰هزار تلفن همراه اندرویدی به بازار اضافه می گردد. باورتان می شود به همین زودی ۱۰۰ میلیون گوشی اندروید در دست کاربران تلفن همراه باشد؟ اینها آماری است که امشب گوگل در کنفرانس خبری اش اعلام کرد.


اندروید هم اکنون ۲۰۰هزار برنامه در مارکت خود دارد که تا به حال ۴.۵ میلیارد بار دانلود شده اند. دیروز هم خبر یکه تازی اندروید در بازار تلفن همراه هوشمند آمریکا منتشر شد. به نظر می رسد قطار موبایل گوگل با تمام توان به جلو می رود و هر لحظه سرعت اش بیشتر می شود. شما آینده این شرکت را در بازار موبایل چگونه پیشبینی می کنید؟

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت8:5 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

سرویس موسیقی گوگل

گوگل هم نتوانست از سود میلیاردی بازار موسیقی چشم پوشی کند و دقایقی پیش سرویس موسیقی خودش را به نام Music Beta by Google معرفی کرد. ‏

گوگل در این سرویس می خواهد با اپل که سلطان فروش موسیقی محسوب می شود وارد رقابت شود. اینجا یک فروشگاه آنلاین موسیقی داریم که تا حد زیادی شبیه سرویس ابری آمازون کار می کند و در کنارش یک فضای رایگان در اختیارتان قرار می دهد و شما می توانید تا ۲۰ هزار قطعه موسیقی تان را به صورت رایگان روی آن آپلود و نگهداری کنید. شما می توانید این موسیقی ها را روی دستگاه های اندرویدی و تبلت تان استریم کنید. بنابراین همیشه بانک موسیقی تان را به همراه خواهید داشت.

حالا این سرویس را مقایسه کنید با سرویس آمازون که تنها اجازه نگهداری حدود ۱۲۰۰ قطعه موسیقی را می دهد. ضمن اینه سرویس موسیقی گوگل امکانات بیشتری هم دارد برای مثال به صورت هوشمند برای آهنگ هایتان PlayList ایجاد می کند. ‏

این سرویس از همین الان به ‏ صورت آزمایشی برای کاربران آمریکایی ‏ با ثبت نام محدود در دسترس است. و احتمالا طی ماه های آینده در دیگر کشور ها هم راه اندازی می شود.

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت8:5 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

 

اسکایپ

کمتر کسی پیدا می شود که اسکایپ و سرویس تلفن اینترنتی اش را نشناسد یا از آن استفاده نکرده باشد. البته این فقط بخشی از خدمات ارتباطی اسکایپ محسوب میشود به گونه ای که این شرکت، غول بزرگ ارتباطات صوتی و تصویری مبتنی بر اینترنت محسوب می شود. ‏

خبر داغ امروز شرکت مایکروسافت، خرید اسکایپ با قیمت باور نکردنی ۸.۵ میلیارد دلار بود. با این معامله که یکی از بزرگ ترین خریدهای شرکت های اینترنتی تاریخ محسوب می شود، مایکروسافت خواب های زیادی برای این سرویس دیده است. ‏

فعلا برای شروع قرار است خدمات اسکایپ در کنسول بازی ایکس باکس هم قرار بگیرد و با کینکت هم کار کند. ‏

در کنار آن اسکایپ با سیستم عامل ویندوز فون 7 و نرم افزار Outlook هم مخلوط خواهد شد. البته مایکروسافت قول داده به پشتیبانی اسکایپ روی دیگر پلتفرم ها و سیستم عامل ها ادامه دهد. ‏

بعد از اعلام همکاری مایکروسافت و نوکیا این دومین حرکت بزرگ مایکروسافت در سال ۲۰۱۱ محسوب می شود و باید ببینیم چه ارتباطی بین آنها در آینده نزدیک به وجود خواهد آمد.

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت7:55 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

معمولا هواپیما ها برای بلند شدن از روی زمین نیاز به باند طولانی دارند و همین نیاز سبب می شود که در مکان های زیادی که باند مناسب وجود نداشته باشد، امکان پرواز یا فرود نداشته باشند. ‏

حالا یک پدر و پسر هواپیمایی ساخته اند که برای برخاستن از روی زمین فقط به یک باند ۳ متری نیاز دارد و برای فرودش هم ۵ متر فضای خالی کافی است! ‏

در واقع آنها این هواپیما را برای شرکت در مسابقه ای به نام STOL طراحی کرده اند. در این مسابقه رقابت بر سر ساخت هواپیمایی است که نیاز به کوتاه ترین باند جهت فرود و پرواز داشته باشد. ‏

در این مسابقه مهم این است که چگونه هواپیما بتواند سریع سرعت بگیرد تا به طی کردن مسافت کمتری نیاز داشته باشد و چطور هنگام فرود آنقدر سرعت اش را کم کند تا به فضای کمی برای ترمز و توقف نیاز باشد. این پدر و پسر با دستکاری در بال های هواپیما و تغییر تایرها توانسته اند چنین کاری بکنند. ‏

ساخت هواپیماهای کوچک کمک رسان با چنین مشخصاتی می تواند کمک بزرگی برای فرود در موقعیت های متفاوت باشد. در سایت منبع می توانید ویدیوی این هواپیما را هم ببینید.

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت7:55 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

 

 

روز گذشته شرکت اچ پی نمایشگر جدید ۲۲ اینچی اش را به نام Elite L2201x معرفی کرد. در کنار شکل ظاهری زیبایش این نمایشگر از نوع LED است و تنها یک سانتیمتر ضخامت دارد. مانیتور جدید با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و کنتراست ۵۰۰۰:۱ مشخصات فنی نسبتا مناسبی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

اچ پی DisplayPort را هم جهت اتصال روی این مدل تعبیه کرده است. هرچند از نظر مشخصات فنی شاید نتوانیم آن را یک نمایشگر فوق العاده بدانیم اما وقتی صحبت از قیمت ۲۵۰ دلاری اش می شود، می توان خیلی جدی تر به داشتن اش فکر کرد. این مانیتور از ابتدای ماه آینده میلادی وارد بازار می شود.

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت7:52 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |