سوشيانت

 

Optimus G

جدیدترین پرچم‌دار تلفن‌های هوشمند LG، به واقع با طراحی زیبایش ما را غافلگیر کرده. عکسی که ملاحظه می‌کنید ساعتی قبل در وب سایت lgnewsroom قرار گرفت تا سرانجام به گمانه‌زنی‌ها خاتمه دهد.

مشخصاتی که پیش‌تر در اینجا و اینجا به آنها اشاره کردیم، همگی رنگ واقعیت به خود گرفتند؛ پردازنده 4 هسته‌ای Snapdragon S4 Pro ، نمایشگر 4.7 اینچی IPS با رزولوشن 1280 در 768، 2 گیگابایت رم، و یک دوربین 13 مگاپیکسلی در عقب. شاید تنها نقطه تردید، وجود اندروید 4 (بستنی حصیری) بر روی این تلفن باشد ولی بعید است که LG پرچم‌دار تلفن‌های خود را در مدتی کوتاه به جیلی بیلی آپدیت نکند.

آنهایی که با دیدن این تصویر و مشخصات فوق به فکر خرید Optimus G فرو رفته‌اند، بدانند که زیاد منتظر نخواهند ماند. از ماه آینده میلادی که چهار روز دیگر از راه می‌رسد، Optimus G در کره جنوبی عرضه خواهد شد و عرضه جهانی آن نیز از ماه بعد آغاز می‌شود. با این حال از قیمت آن، هنوز خبری اعلام نشده.

ابعاد Optimus G به این شرح است: 131.9 در 68.9 در 8.45 میلی‌متر. وزن تلفن 145 گرم خواهد بود و ظرفیت باطری آن (که حتماً به خاطر دارید LG چه تعریف‌هایی از تکنولوژی ساخت آن کرده بود) 2100 میلی‌آمپر.

به محض رسیدن تصاویر جدید، آنها را برای شما قرار خواهیم داد. اما تا آن موقع، نظر خودتان درباره مشخصات این تلفن و طراحی‌اش را با ما و دیگر مخاطبین نارنجی در میان بگذارید.

 

  به روز رسانی: عکس زیر مربوط به مدل‌های Optimus G است که اوپراتور ژاپنی Docomo ارائه خواهد کرد. حالا نمای بهتری از قاب پشتی تلفن را هم داریم.

optimusgltenttdocomo.jpg

 

+نوشته شده در 8 / 6 / 1391برچسب:اولین تصویر رسمی Optimus G ؛ زیباتر از آنچه می‌پنداشتیم* Optimus G,ساعت11:20 قبل از ظهرتوسط علی قريب | |

 

اطلاع دارید که کمپانی موتورولا دعوتنامه‌هایی برای مراسم معرفی محصول خود در 15 شهریور ارسال کرده. حالا یک هفته مانده به ضیافت اندرویدی موتورولا-گوگل عکس و مشخصات یکی از موبایل‌هایی که احتمالاً قرار است در کنار DROID RAZR HD معرفی شود به بیرون درز کرده. احتمال بسیار کمی هم وجود دارد که این تنها تلفنی باشد که موتورولا در مراسمش معرفی خواهد کرد، ولی بعید است.

Droid RAZR M که به نظر می‌رسد فعلاً برای اوپراتور Verizon ارائه شود دارای این مشخصات است:

- قابلیت مخابراتی 4G-LTE و پشتیبانی از اکثر شبکه‌های مخابراتی
- نمایشگر 4.3 اینچی Super AMOLED با کیفیت qHD (رزولوشن 960 در 540 پیکسل)
- پردازنده دو هسته‌ای Snapdragon S4 با فرکانس کاری 1.5 گیگاهرتز
- 1 گیگابایت رم
- دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 1080p، دوربین جلوی 3 مگاپیکسلی (اشتباهی صورت نگرفته، 3 مگاپیکسل!)
- حافظه داخلی 8 گیگابایتی همراه با امکان افزودن حافظه جانبی microSD تا 32 گیگابایت
- گوریلا گلس 2 برای محافظت از نمایشگر در مقابل خراشیدگی
- چیپ NFC
- اندروید 4 (باور این مورد کمی سخت است، مگر اینکه به روزرسانی سریع به اندروید 4.1 در راه باشد)
- وزنی معادل 126 گرم

انگار در این تابستان قرار نیست از هیچ یک از مراسم معرفی محصول کمپانی‌های تکنولوژی لذت واقعی را ببریم. از این مورد که بگذریم، نظر شما درباره مشخصات و طراحی این تلفن هوشمند به عنوان محصولی که میانه بازار را هدف گرفته چیست؟  

+نوشته شده در 8 / 6 / 1391برچسب: پیش از 15 شهریور لو رفت: مشخصات Motorola RAZR M* مشخصات Motorola RAZR M,ساعت11:17 قبل از ظهرتوسط علی قريب | |

 

در عصری زندگی می‌کنیم که هشدار در مورد اتمام سوخت‌های فسیلی، این منابع رایج تامین انرژی، هر روز به گوش می‌رسد. می‌دانید که انرژی خورشیدی جایگزین خوبی برای تولید برق پایدار است و حتی نیازی نیست که به اطرافتان نگاهی بیاندازید تا تایید کنید که زندگی بدون برق، قابل تصور نیست.

تاکنون برای تولید برق از تابش خورشید ایده‌های گوناگونی آزمایش شده. همه ما پنل‌های خورشیدی مسطح را دیده‌ایم ولی آنها به آن اندازه که کارا و مفید هستند، جذاب و زیبا نیستند. حالا یک طراح خوش ذوق به نام آندره بروسل، با استفاده از یک لنز کروی بزرگ و قرار دادن صحیح آن در معرض تابش نور آفتاب، توانسته ژنراتوری بسیار جالب بسازد که بازده آن حدودا 35 درصد بیشتر از پنل‌های فوتو ولتایک (تولید کننده نیرو از نور) استاندارد است.

با مجهز کردن نمونه‌های کوچک این ژنراتور به سیستم‌های دو محوره ردیابی خورشیدی، این امکان به دست می‌آید که آنها را حتی روی سطوح شیب‌دار و یا عمودی مانند سقف یا دیوار خانه یا دیگر ساختمان‌ها قرار دهید.

نمونه غول‌پیکر این ژنراتور هنوز طرح اولیه به شمار می‌رود و از آنجا که نهایی نشده، حتی می‌تواند زیباتر از آنچه که هست بشود طوری که با نصب آن، نه تنها یک مولد انرژی بلکه یک اثر هنری در ساختمان‌ها قرار بگیرد. اگر این طرح به سرانجامی خوش برسد، می‌توان امیدوار بود که آینده تولید انرژی، نه فقط پاک بلکه زیبا نیز باشد. 

+نوشته شده در 8 / 6 / 1391برچسب: یک ژنراتور کروی چشمگیر برای تولید انرژی پاک از خورشید,ساعت11:6 قبل از ظهرتوسط علی قريب | |

 

ProCamera HD

اولین بار که استیو جابز آیپد را به دنیا معرفی کرد، خبری از دوربین در آن نبود. اما پس از گذشت زمان و درخواست مکرر کاربران، اپل سرانجام مجبور شد تا دوربین را به آیپد ۲ اضافه کند. این دوربین که کیفیت چندانی نداشت، نارضایتی‌هایی را با خود به همراه آورد تا اینکه سرانجام اپل در آیپد نسل سوم با استفاده از تکنولوژی iSight یک دوربین قدرتمند ۵ مگاپیکسلی را در اختیار کاربران قرار داد. اپلیکیشنی که به صورت پیش‌فرض در iOS قرار داده شده است، با وجود پیشرفت هایی که در طی نسخه‌های پیاپی داشته، اما هنوز ضعف‌های بسیاری دارد و شاید برای کسانی که دوست دارند با آیپد خود عکس‌های حرفه ای تری بگیرند، چندان دلچسب نباشد. 

اپلیکیشن ProCamera یکی از برنامه‌های عکاسی است که برای آیفون‌دارها نامی آشنا به شمار می‌رود و حالا این اپلیکیشن امکانات متعدد خود را با نسخه ProCamera HD به آیپد آورده. شما در این اپلیکیشن می‌توانید از پتانسیل واقعی دوربین آیپد خود بهره ببرید و هنر عکاسی‌تان را به خوبی بروز دهید. 

در قسمت عکاسی این برنامه شما می‌توانید منو و دکمه عکاسی را در تمام صفحه جا‌به‌جا کنید و آن را جایی قرار دهید که راحت تر هستید. امکان فوکوس چندگانه نیز یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این اپلیکیشن به شمار می‌رود. شما همچنین می‌توانید با استفاده از حالت RapidFire عکس‌های پشت سر هم را با کمترین فاصله زمانی تهیه کنید و خیالتان راحت باشد که به کمک ویژگی Anti-Shake image Stabilizer ، لرزش دست شما کمترین تاثیر ممکن را بر روی عکس‌ها خواهد گذاشت. تنظیمات متعددی نیز جهت کنترل نور و سایر موارد در این اپلیکیشن گنجانده شده. در ضمن اگر دوست دارید تا خودتان هم در عکس باشید، می‌توانید از قابلیت Self-timer بهره ببرید که امکان عکس‌برداری خودکار با تاخیر چند ثانیه ای را به آیپد اضافه می‌کند. 

در قسمت ویدیو نیز می‌توانید صحنه ها را با کیفیت 1080p در آیپد جدید و 720p در آیپد 2، شکار کنید. در حین فیلمبرداری نیز می‌توان از صحنه‌های دلخواه عکس گرفت و یا با استفاده از زوم 6x، جزییات را با کیفیتی بالا به ثبت رساند. در نهایت نیز می‌توان تصاویر گرفته شده با این اپلیکیشن را در شبکه‌های اجتماعی مورد نظر، به راحتی به اشتراک گذاشت. 

این اپلیکیشن به همراه امکانات متعددش برای آیپد 2 و آیپد جدید تهیه شده است و بر روی iOS 5 به بالا، قابل اجرا است. شما می‌توانید این برنامه را با حجم ۹ مگابایت و قیمت ۲.۹۹ دلار از اپ استور دانلود نمایید

+نوشته شده در 7 / 6 / 1391برچسب:,ساعت11:12 قبل از ظهرتوسط علی قريب | |

 

 

 

ناسا از برنامه خود برای راه اندازی خط تولید گروهی از ماهواره های کوچک با نام PhoneSats خبر می دهد که ارزان تر از ماهواره های فعلی هستند و ساخت آنها هم بسیار ساده تر خواهد بود. در حال حاضر مهندسان ناسا دو نمونه اولیه از این ماهواره ها ساخته اند که در یکی از نکسوس وان اچ تی سی و در دیگری از نکسوس اس سامسونگ استفاده شده است و انجام بسیاری از کارها و وظایف ماهواره بر عهده این تلفن های هوشمند خواهد بود. 

همان طور که ناسا در وب سایت خود توضیح داده است، این اسمارت فون های معمولی می توانند بسیاری از قابلیت های مورد نیاز برای سیستم های ماهواره ای را تامین کنند. نیازهایی همچون پردازنده های سریع، سیستم عامل همه کاره و انطباق پذیر، تعدادی سنسورهای مینیاتوری کاملا مفید، دوربین های با رزولوشن بالا، گیرنده جی پی اس و… 

ناسا می افزاید: «این رویکرد به مهندسان اجازه می دهد که به جای تلاش برای تولید راه حل ها و تکنولوژی های اختصاصی برای رفع نیازهای ماهواره ها، در تکنولوژی ها و گجت های تجاری به دنبال این قابلیت ها باشند.» 

تمام هزینه صرف شده برای ساخت هر یک از این دو نمونه اولیه، چیزی کمتر از ۳۵۰۰ دلار بوده است. انتظار می رود که تا پایان سال جاری میلادی، سه عدد از این ماهواره ها با همکاری ناسا و از طریق راکت Antares صنایع Orbital Sciences به فضا پرتاب شوند.

+نوشته شده در 7 / 6 / 1391برچسب:تلفن های همراه اندرویدی, مغز متفکر ماهواره های جدید ناسا,ساعت11:10 قبل از ظهرتوسط علی قريب | |

 

امیدواریم جیب‌های شما به اندازه کافی جادار باشند. چون اگر دنبال یک پلیر مناسب می‌گردید و این محصول جدید سامسونگ به نظرتان چشم‌نواز آمده، به آن جیب‌ها نیاز خواهید داشت. گلکسی پلیر 5.8 کاملاً به تصرف نمایشگر بزرگش در آمده؛ یک نمایشگر LCD با اندازه 5.8 اینچ و رزولوشن 960 در 540 که باعث می‌شود نمایشگر 4.8 اینچی گلکسی اس 3 در نظرتان کوچک جلوه کند. 

اندروید 4 و آخرین نسخه از رابط کاربری TouchWiz برای اولین بار با گلکسی پلیر 5.8 به میهمانی خانواده پلیرهای سامسونگ آمده‌اند، آن هم با تمرکزی خوب بر روی مطالعه کتاب و دیدن فیلم، که این آنها را از نسخه‌های موبایلی متمایز می‌کند. شما در این پلیر جدید، محتواهای آموزشی غنی از جمله هاب آموزشی (Learning Hub)، لغتنامه، و گستره‌ای از امکانات اینترنتی را خواهید داشت.

این محصول را می‌توان نمونه‌ای از پخش‌کننده‌های چند رسانه‌ای دانست که در سال 2012 منتظر ورودشان بودیم. حافظه داخلی آن 16 یا 32 گیگابایت خواهد بود و در ضمن شکاف microSD هم برای افزودن حافظه جانبی وجود دارد. دوربین عقب 3 مگاپیکسل و دوربین جلو از کیفیت VGA برای برقراری تماس‌های تصویری از طریق وای‌فای برخوردار است. دو بلندگوی استریو با کیفیت بالا نیز در بالا و پایین نمایشگر قرار دارد. 

تکنولوژی نمایش تصویر با کیفیت تلویزیونی که برای ابزارهای موبایل بهینه سازی شده (mDNIe مخفف Mobile Digital Natural Engine) و تکنولوژی اختصاصی سامسونگ با نام Sound Alive کیفیت‌های عالی ویدیویی و صوتی را برای شما به ارمغان خواهند آورد. و در انتها، یک باطری 2500 میلی‌آمپری را داریم که منبع تغذیه نمایشگر بزرگ این پلیر خواهد بود. 

بر اساس ادعای سایت SamMobile این پلیر از پردازنده دو هسته‌ای با فرکانس 1 گیگاهرتز و رم 1 گیگابایتی بهره خواهد برد، و GPS و Gyro Sensor نیز دارد. اگر چه هنوز تاریخ عرضه محصول اعلام نشده ولی انتظار می‌رود که در نمایشگاه IFA 2012 که 4 روز دیگر در برلین آغاز به کار می‌کند انگشت‌های کنجکاو به آن سلام کنند. ابعاد این پلیر که 221 گرم وزن دارد به این شرح هستند: 10.8 در 85.9 در 165.8 میلی‌متر. در ادامه مطلب می‌توانید دو عکس گلکسی پلیر 5.8 از نمای نزدیک‌تر را مشاهده کنید

+نوشته شده در 7 / 6 / 1391برچسب:به گلکسی پلیر 5,8 اینچی سامسونگ خوشامد بگویید,ساعت11:6 قبل از ظهرتوسط علی قريب | |

 

ساعاتی پیش، پس از 21 ساعت رایزنی میان 9 نفر عضو هیئت منصفه دادگاه جنجالی اپل و سامسونگ، رأی نهایی اعلام شد. این رأی را باید یک پیروزی بزرگ برای اپل دانست، و یک شکست سخت برای سامسونگ. 

هیئت منصفه در ابتدا سامسونگ را به پرداخت مبلغی معادل 1.051.855.000 دلار به اپل محکوم کرد که بعد از بحث دوباره درباره دو مورد، این رقم به 1.049.343.540 دلار کاهش یافت. 

هیئت منصفه سامسونگ را در زمینه نقض پتنت‌های کاربردی و طراحی اپل، به خصوص در مورد 20 تلفن هوشمندی که اپل به دادگاه معرفی کرده بود گناهکار شناخت. به علاوه، از نظر هیئت منصفه در اکثر موارد، تجاوز سامسونگ به حقوق اپل «آگاهانه و از روی عمد» بوده. ضمن اینکه هیئت منصفه پتنت‌های اپل را به رسمیت شناخته و تلاش تیم حقوقی سامسونگ برای اثبات عدم وجود آنها نیز با شکست روبرو شده. 

سامسونگ هم یک پیروزی به دست آورده زیرا در مورد پتنت D'889 که در مورد طراحی ظاهری آیپد است، از جمله قاب تمام شیشه‌ای جلو، نوار باریک در حاشیه و گوشه‌های گرد، هیئت منصفه گلکسی تب 10.1 را از نقض پتنت‌های اپل مبرا دانسته. 

در زمینه نقض «لباس تجاری» یا «عناصر غیرکاربردی یک دستگاه» هیئت منصفه سامسونگ را به خاطر کپی‌برداری از آیفون 3G مقصر دانسته ولی در مورد کپی‌برداری از آیپد، رأی به بی‌گناهی کمپانی کره‌ای داده است. این مورد آخر، نکته جالبی را در خود دارد زیرا سامسونگ در دفاعیات خود گفته بود که گلکسی تب 10.1 به خاطر قطعه اضافه به کار رفته در پشت تبلت نمی‌تواند ناقض پتنت طراحی آیپد باشد. 

در سوی دیگر، هیئت منصفه اپل را در هیچ یک از موارد شکایت سامسونگ گناهکار تشخیص نداده، و با اینکه رأی به قطعیت وجود پتنت‌های سامسونگ داده ولی هیچ مبلغی به سامسونگ تعلق نخواهد گرفت. 

مدیر روابط عمومی اپل، خانم «کِیتی کاتون» در اعلامیه‌ای که به مناسبت این پیروزی صادر کرده، نوشته که این پیروزی درباره به دست آوردن پول نبوده، بلکه: «ما این محصولات را می‌سازیم تا مشتریان‌مان را دلشاد نگه داریم، نه اینکه رقبا وقیحانه از روی آنها کپی کنند. دادگاه‌های میان اپل و سامسونگ درباره چیزی بیش از پتنت‌ها یا پول بود. درباره ارزش‌ها بود.» 


ادامه مطلب

 

سایت تایوانی ePrice به تازگی عکس هایی را از جدیدترین محصول سری اکسپریا سونی منتشر کرده که گفته می شود یک تلفن هوشمند اندرویدی با قیمت متوسط خواهد بود. عکس های منتشره از اکسپریا جی تا حد زیادی شبیه تصاویر اکسپریا پی هستند. اما تفاوت کلیدی این دو محصول را می توان لبه های بیرونی دارای خمیدگی Xperia J دانست که ظاهری شکیل تر به این اسمارت فون می دهد. در خصوص مشخصات سخت افزاری هم گفته می شود که اکسپریا جی قطعا ضعیف تر از اکسپریا یون است که چندی قبل توسط سونی رونمایی شد. 

احتمالا اکسپریا جی از یک صفحه نمایش ۴ اینچی FWVGA به همراه پردازنده تک هسته ای یک گیگاهرتزی، دوربین ۵ مگاپیکسلی و اندروید 4.0 بستنی حصیری (ICS) بهره خواهد برد. برخی گمانه زنی ها حاکی از آن است که در صورت عرضه اکسپریا جی در بازار آمریکا، قیمت آن بیش از ۹۹ دلار نخواهد بود. هرچند که تنها زمان است که می تواند محک خوبی بر تمام این شایعات باشد. 

+نوشته شده در 6 / 6 / 1391برچسب:لو رفتن تصاویر تلفن هوشمند سونی xperia J* تلفن هوشمند سونی xperia J*سونی xperia J,ساعت12:48 قبل از ظهرتوسط علی قريب | |

 

ایکیا از شرکت های بزرگ تولید کننده لوازم خانه و آشپزخانه به حساب می آید. این شرکت هر سال کاتالوگ مشهوری منتشر می کند و در اختیار مشتریان قرار می دهد تا با محصولات جدید آن آشنا شوند. در واقع ایکیا هر سال حدود ۲۰۸ میلیون کاتالوگ چاپ می کند که عدد بسیار بزرگی است. 

اما نکته جالب در میان این کاتالوگ ها این است که مشخص شده برخی از تصاویر کاتالوگ در واقع دیجیتالی هستند و توسط کامپیوتر تولید شده اند. در واقع اگر به بسیاری از خانه های شیک و مدرن درون کاتالوگ با مبل های زیبا حسادت می کنید، باید بدانید که تعدادی از آنها در واقع وجود خارجی ندارند و حاصل گرافیست های حرفه ای ایکیا هستند. 

اعلام شده که ۱۲ درصد تصاویر کاتالوگ ایکیا به صورت دیجیتالی تولید شده و سال آینده نیز ۲۵ درصد تصاویر با نرم افزارهای سه بعدی تولید می شود. این شرکت به این نتیجه رسیده که چیدن یک دکور در خانه و عکاسی از آن گران تر از ساخت دیجیتالی کل محیط تمام می شود و حالا سراغ روش جدید رفته است.


ادامه مطلب

+نوشته شده در 6 / 6 / 1391برچسب:تولید تصاویر کاتالوگ ایکیا با نرم افزارهای سه بعدی ساز,ساعت12:44 قبل از ظهرتوسط علی قريب | |

 

یک فرمت تلویزیونی جدید با کیفیت بسیار بالا، به تازگی توسط «آژانس تعیین استانداردهای ارتباطی» سازمان ملل تایید شد. این فرمت که با نام 8K شناخته می شود، به شبکه های تلویزیونی امکان می دهد که برنامه های شان را با رزولوشن ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل (چیزی تقریبا برابر یک تصویر ۳۲ مگاپیکسلی) به نمایش بگذارند. 

این استاندارد ۱۶ برابر واضح تر از شبکه های تلویزیونی HD فعلی است که رزولوشن تقریبی ۲ مگاپیکسل را عرضه می کنند. اگر به خاطر داشته باشید تلویزیون ملی ژاپن (NHK) طی برگزاری المپیک لندن ، برنامه هایش را با چنین فرمتی پخش کرد. بینندگان این برنامه ها می گویند که احساسی همانند حضور در ورزشگاه ها و سالن های المپیک را داشته اند. 



 


ادامه مطلب

+نوشته شده در 6 / 6 / 1391برچسب:تصویب استاندارد تلویزیونی سوپر اچ دی 8K توسط آژانس ارتباطات سازمان ملل ,ساعت12:40 قبل از ظهرتوسط علی قريب | |

 يك دختربچه انگليسي كه عاشق خزندگان است براي جشن تولد شش سالگي‌اش كيكي به شكل يك مار پيتون برمه‌اي و بزرگ سفارش داد و دوستان و ميهمانانش را شگفت زده كرد.
به گزارش روزنامه ديلي ميل، كلوديا دختر كوچولويي كه به تازگي شش ساله شده به دليل علاقه زيادي كه به خزندگان دارد و براي به هيجان آوردن دوستانش، يك كيك تولد بزرگ به شكل مار پيتون سفارش داد. ظاهر كيك پيتون به قدري طبيعي بود كه اكثر ميهمانان كلوديا با ديدن آن در وهله اول تصور مي‌كردند كه يك مار واقعي روي ميز است.
اين كيك به شكل يك «پيتون برمه‌اي آلبينو» تهيه شده و شباهت زيادي به يك پيتون واقعي دارد.




پيتون برمه‌اي آلبينو يكي از شش گونه مارهاي بزرگ دنيا است كه به طور متوسط تا حدود سه متر طول دارد اما گاهي اوقات طول آن به شش متر هم مي‌رسد.
به گزارش ایسنا، طبخ اين كيك تولد كه ظاهري ترسناك دارد، 12 ساعت طول كشيده و براي تزئين آن از شكلات سفيد و رنگ خوراكي خاصي براي طراحي خطوط مشخص روي پوست مار استفاده شده است.

+نوشته شده در 31 / 5 / 1391برچسب:,ساعت9:52 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

 

 

استفان الوپ چندی پیش گفته بود که نوکیا اولین تلفن MeeGo ای خود را تا پایان امسال معرفی خواهد کرد. حالا این تلفن با نام N9 معرفی شده و سورپرایز های خوبی برای کاربرانش دارد. اما در چه زمینه هایی؟ این چیزی است که در ادامه به آن خواهیم رسید.

 

در مورد مانیتور باید در انتظار یک صفحه نمایش 3.9 اینچی از نوع AMOLED باشید که رزولوشن آن برابر 854x480 پیکسل است. این صفحه نمایش جایگزین کیبرد هم شده و از این رو در N9 ما شاهد کیبرد فیزیکی نیستیم.

 

 


ادامه مطلب

+نوشته شده در 1 / 4 / 1390برچسب:,ساعت7:22 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

فلشش مموری امن قفلی

شاید لقب امن ترین فلش مموری دنیا از نگاه فنی برای این طرح درست نباشد، اما می توانیم بگوییم که این یکی از طرح های جالب و خلاقانه برای فلش مموری محسوب می شود. ‏

البته اگر با دقت باشید، متوجه می شوید که هنگام باز کردن قفل، اتصال به پورت یو اس بی آسان نخواهد بود. مگر اینکه میله فلزی به طور کامل با کلید از بدنه جدا شود.

+نوشته شده در 1 / 4 / 1390برچسب:,ساعت7:21 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

اینترنت با سرعت در حال رشد است. هزاران کاربر روز به روز به آن اضافه می شود و سرعت دسترسی هم بالا می رود. دسترسی به اینترنت دیگر محدود به کامپیوتر ها نیست و تلفن های هوشمند، تبلت ها و تلویزیون ها هم از مصرف کنندگان اینترنت محسوب می شوند. ‏

شرکت سیسکو در یک تحقیق تازه اعلام کرده که ترافیک اینترنت تا سال ۲۰۱۵ چهار برابر میزان فعلی خواهد شد و تا آن زمان ۱۵ میلیارد گجت مختلف (مانند کامپیوتر، لپ تاپ، تلفن همراه و...) به اینترنت متصل هستند. ‏

این آمار پیش بینی می کند تا سال ۲۰۱۵ سه میلیارد از جمعیت کره زمین کاربر اینترنت خواهند بود. مدیر شرکت سیسکو می گوید که این انفجار در ترافیک اینترنت به خاطر افزایش دسترسی به سرعت و تبادل ویدیو است. در کنار آن ابزارهای موبایل هم در حال تبدیل شدن به مصرف کنندگان بزرگ اینترنت هستند. آمار این تحقیق نشان میدهد تا سال گذشته ۹۷ درصد ترافیک اینترنت توسط کامپیوترها مصرف می شده اما طی ۴ سال آینده این میزان به ۸۷ درصد می رسد و سهم گجت های قابل حمل افزایش پیدا می کند. ‏

آمار جدید پیش بینی می کند که ترافیک ویدیو در اینترنت طی ۴ سال آینده بیش از ۱۴ برابر افزایش پیدا می کند و این به خاطر افزایش دسترسی کاربران به اینترنت سریع تر است. البته این آمار وضعیت جهانی را بررسی کرده. اینترنت ما فعلا کند و گران است و مشمول این آمار نمی شود.

+نوشته شده در 1 / 4 / 1390برچسب:,ساعت7:19 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

اچ پی با ساخت ‏ تبلت تاچ پد ‏ علاقمندان زیادی به سمت خودش جذب کرده است. سیستم عامل متفاوت و رابط کاربری تبلت اچ پی مدت ها است که تعدادی از کاربران را منتظر از راه رسیدن این تبلت قرار داده است. ‏

اما انتظار در حال پایان است. شرکت اچ پی اعلام کرد که نخستین سری از تاچ پد ها از اول ماه آینده میلادی وارد بازار آمریکا می شود و مدتی بعد در چند کشور اروپایی نیز ارایه خواهد شد. تبلت اچ پی در پایان سال وارد کشورهای آسیایی نیز میشود. ‏

قیمت ۴۹۹ دلار برای مدل ۱۶ گیگابایتی و ۵۹۹ دلار برای ۳۲ گیگابایتی خواهد بود. این شرکت اعلام کرده که مدلی مجهز به 3G یا احتمالا 4G نیز تا تابستان روانه بازار می کند. این هم یک گزینه جدید برای علاقمندان به تبلت ها. شما دوست دارید یک تبلت با ‏ سیستم عامل WebOS ‏ داشته باشید؟

+نوشته شده در 1 / 4 / 1390برچسب:,ساعت7:16 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

جیک یک هکر نوجوان است

جیک نام این نوجوان ۱۴ ساله است که جوان ترین کارمند مایکروسافت محسوب میشود. نوجوان هکری که توانست سرور بازی Call of Duty را هک کند. ‏

مایکروسافت ابتدا تصور کرد که این حمله در ادامه حملاتی است که به سرورهای سرویس پلی استیشین سونی شده است. اما بعدا متوجه شد که این هک کار یک نوجوان ایرلندی به نام جیک بوده (نام خانوادگی اش اعلام نشده است) که از خانه شان در دوبلین سرورهای بازی را هک کرده است. ‏

مایکروسافت تصمیم گرفت به جای شکایت از این نوجوان آن را به همکاری دعوت کند تا هم به او آموزش بدهد و هم از استعداد اش استفاده کند. مشابه این اتفاق برای شرکت سونی هم رخ داده بود اما این شرکت تصمیم گرفت مشکل را در دادگاه حل کند. اما به نظر میرسد که تصمیم مایکروسافت درست تر بوده است. ‏

حالا کافی است تصور کنید این نوجوان با کمک مایکروسافت چند سال دیگر چه کارهایی خواهد کرد...

به روز رسانی:
مایکروسافت طی یک بیانه رسمی این خبر را تکذیب کرد و گفت برنامه ای جهت استخدام یا آموزش این نوجوان به او پیشنهاد نشده است.

+نوشته شده در 1 / 4 / 1390برچسب:,ساعت7:1 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

سر و کله ربات ها دیگر در همه جا پیدا شده است.با خبر شديم که این بار هم يک ربات به آشپزخانه رفته است تا شکلات درست کند!

آنچه که در تصوير مشاهده می کنید رباتی است که توسط محققین دانشگاه MIT طراحی شده و PR2 نام دارد.این ربات قادر است مواد اوليه تهیه يک نوع شکلات را در یک ساعت با هم مخلوط کرده و آنها را برای ادامه مراحل طبخ در اختيار شما قرار دهد.

به نظر می رسد که اين ربات فعلا تازه کار است و نمی توان گفت که در آشپزی و يا شیرینی پزی تبحر خاصی دارد. تيم توسعه دهنده این ربات می گويند با کار بر روی برنامه ريزی این ربات قصد دارند در آينده نمونه هايی ارائه دهند که برای مثال به آشپز خانه برود و غذایی را از منوی غذا انتخاب کرده و آن را برای نهار و یا شام بپزد.

البته به شرط آنکه که به سر و وضع این ربات هم بيشتر رسیدگی شود و با ظاهری آراسته تر - حداقل شبیه آشپز ها - به آشپزخانه برود.

جالب است.تصور کنید در آینده ای نه چندان دور مسابقه آشپزی بين ربات های کشور های مختلف برگزار می شود و طراحان دست پخت ربات های خود را به عرصه رقابت خواهند کشید. از سویی ديگر می بينيم که از کینکت هم در ساخت این ربات بهره گرفته شده است. شاید در آینده ربات های کينکتی دیگری هم دیدیم.

+نوشته شده در 1 / 4 / 1390برچسب:,ساعت6:53 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

سامسونگ در مقابل شکایت اپل در جمعه گذشته ساکت ننشسته و دیروز بر علیه اپل برای تجاوز به ۱۰ حق امتیاز ثبت شده (patent) این شرکت شکایت کرد. شرکت سامسونگ به صورت همزمان به دلیل تخلف از ۵ پتنت در کره جنوبی، برای ۲ تخلف از پتنت در ژاپن و بخاطر ۳ تخلف در آلمان، دادخواست اش را تسلیم دادگاه کرده است.


چندماهی است که بازار شکایات در دنیای تلفن های همراه حسابی داغ شده است. داستان همان ضرب المثل که می گوید: «زدی ضربتی، ضربتی نوش کن!» حالا نمایش به بخش های جالبی رسیده است. تنها باید یک مبل راحت و چند بسته چیپس آماده کرده و از ادامه داستان لذت ببریم.

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت8:19 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

 

 

 

وال استریت ژورنال گزارش داده که اپل از شرکت سامسونگ الکترونیک به دلیل کپی کردن «ظاهر و حس» تبلت آی پد و تلفن همراه هوشمند آیفون شکایت کرده و خواهان پرداخت خسارات مادی و معنوی این تخلف شده است. به نظر می رسد که این دعوای حقوقی به دلیل شباهت بیش از حد Galaxy S 4G سامسونگ به آیفون 3G و 3GS باشد. البته پای ابزارهایی همچون Epic 4G، نکسوس اس و گلکسی تب هم به میان کشیده شده. شکایت به خاطر تجاوز به حقوق فکری و خلافیت یک شرکت، موضوع جالبی به نظر می رسد.


در شکایت اپل آمده که:
«سامسونگ به جای اینکه به دنبال نوآوری و توسعه تکنولوژی و استایل منحصر به فرد خود جهت استفاده در تلفن ها و تبلت های تولیدی اش باشد، کپی برداری از تکنولوژی، رابط کاربری و استایل مبتکرانه اپل را برای این محصولات متخلف اش انتخاب کرده.»


این دادخواست قانونی روز جمعه به مقامات قضایی ناحیه شمال کالیفرنیا تحویل گردیده و به دنبال صدور حکم برای سامسونگ، جبران خسارات مادی و معنوی وارد آمده، و تایید تخلف و تجاوز خودسرانه سامسونگ توسط دادگاه است.


بهتر است فراموش نکنیم که قضاوت واقعی و صدور حکم در اینگونه دعاوی بسیار به ندرت اتفاق می افتد و مساله قبل از حکم دادگاه توسط طرفین حل و فصل خواهد شد. اینگونه شکایات هم برای در اختیار داشتن برگ برنده هنگام مذاکره است. در نهایت با پرداخت مقادیر هنگفتی پول و امضای تفاهمنامه برای استفاده از لایسنس و حق ثبت ابداعات، مساله ختم به خیر می شود. اما برای تماشاگران هم دعوای غول بزرگ بر سر تعیین قلمرو می تواند جذاب و سرگرم کننده باشد!


اما از پشت پرده این داستان هم نباید غافل شد، که اینجا میدان جنگ iOS و Android است. در حقیقت وقتی اپل از کپی کاری سامسونگ از رابط کاربری صحبت می کند، این شکایت غیر مستقیمی بر علیه سیستم عامل اندروید گوگل است. همانگونه که قبلا هم اپل این کار را در شکایت از اچ تی سی و موتورولا تکرار کرده است.


اینکه هر شرکت چقدر از ایده و طرح های دیگری استفاده می کند دعوای سابقه دار و طولانی است که بین کاربران این محصولات هم دیده می شود. باید دید که این شکایت در نهایت به سود چه کسی تمام می شود.

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت8:16 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

احتمالا تا به حال طرح های مختلفی از توالت فرنگی های شیک و گرانقیمت را دیده اید و یا یکی از گرانقیمت های اش را در خانه دارید. اما بعید می دانم توالت مجهز به گرمکن صندلی، mp3 پلیر و ... جایی دیده باشید!


شرکت Kohler توالت فرنگی جدیدی را به بازار عرضه کرده است که به گونه ای می توان آن را یک پا گجت حسابی دانست. تمامی کارها و امکانات این توالت عجیب تنها توسط یک صفحه تمام لمسی رنگی کنترل می شود که تا فاصله شش متری از توالت قابل استفاده است (حتی کشیدن فلاش تانک!). از امکانات این توالت می توان به شیر داخلی قابل تنظیم، فلاش تانک دوبل با دو ظرفیت ۵ و ۲۲ لیتری، سیستم خشک کن، درب اتوماتیک، سیستم صوتی، ورودی mp3 پلیر، رادیو اف ام، گرمکن صندلی، بخاری پایین برای پاها و سیستم روشنایی اختصاصی اشاره کرد.


برای اینکه این توالت با امکانات مزدا 3 را در خانه تان داشته باشید، تنها کافی است ۶۴۰۰ دلار ناقابل از جیب مبارک هزینه کنید! با مراجعه به منبع می توانید فیلم و عکس های بیشتری از این ابزار های‪-‬تک (high-‬tech) را ببینید.

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت8:14 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

Ice Cream Sandwich

نام نسخه بعدی اندروید، چیزی نیست جز "بستنی حصیری" یا Ice Cream Sandwich. این نسخه یک انگیزه ی بارز دارد: متفاوت بودن از 10 ها نسخه ی اندرویدی که تا کنون روی دستگاه های مختلف به کار گرفته شده اند. (البته کمتر از ده تا بود!) حتی می توان آن را نامجو ترین آپدیت گوگل لقب داد. و اولین چیز این که: فقط برای تلفن ها نیست: باید بدانید که بستنی حصیری را نه تنها روی موبایل، بلکه روی تبلت ها، کامپیوتر ها و... نیز خواهید دید.
 

و جدایی اندروید ها را خاتمه می دهد:  
برای برخی هیچ چیز بد تر از این نیست که دوستانشان نسخه ای بالاتر از اندروید خودشان داشته باشند. در نتیجه باید به یک قابلیت جدید و بسیار جالب دل ببندید. گوگل گفته که می خواهد: "بستنی حصیری، نسخه ای همه جا حاضر باشد." گوگل قصد دارد که این کار را با آپدیت کردن فریم ورک و اضافه کردن API های جدیدی انجام دهد. این کار به توسعه دهندگان هم کمک می کند که بتوانند برنامه ها را برای انواع و اقسام دستگاه ها: (موبایل، تبلت، کامپیوتر و ...) بهینه سازی کنند. و طبیعتا اپن سورس هم در این نسخه وجود خواهد داشت.


با آپدیت های استاندارد عرضه می شود:  
اندروید دار ها می دانند که داشتن آخرین نسخه اندروید، می تواند تا چه اندازه خسته کننده باشد. گوگل تمام کارخانه های سخت افزاری ای که محصولات اندرویدی ارائه می دهند را ثبت کرده و از آن ها قول گرفته که دستگاه هایی که می سازند باید حتما در 18 ماه اول فروششان، قابلیت اجرای آخرین ورژن اندروید را داشته باشند. این یک خبر عالی است و میتوان آن را یک گام مثبت رو به جلو برای گوگل ارزیابی کرد. اما درباره دستگاه های قدیمی چیزی در دسترس نیست.

 
 

ادامه مطلب

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت8:10 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

در مراسم Google I‪/‬O که امشب آغاز شده است به جز خبرهای داغ از این شرکت، اتفاق های جالب دیگری هم رخ داده است. گوگل به حاضرین این مراسم ۵ هزار تبلت جدید سامسونگ هدیه داد. ‏

اکثر شرکت کنندگان توسعه دهندگان اندروید هستند و حالا با داشتن تبلت گلکسی 10‪.‬1 سامسونگ می توانند بهتر از قبل به توسعه نرم افزارهای تحت اندروید بپردازند و البته حسابی خوشحال هم شده اند!

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت8:9 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

هانی کام ۳.۱

گوگل ساعاتی پیش نسخه جدیدی از اندروید ویژه تبلت را با نام اندروید3‪.‬1 رونمایی کرد. این سیستم عامل در واقع نسخه بهبود یافته ای از اندروید 3‪.‬0 یا هانی کام است که به همان نام قبلی هم شناخته می شود. دارندگان تبلت Xoom 3G تحت قرارداد Verizon از امروز می توانند اندروید جدید را بر روی گجت شان داشته باشند. قرار است این نسخه طی دو هفته آینده در اختیار کاربران گالاکسی تب ۱۰.۱ سامسونگ هم قرار گیرد.


androidhoneycomb31pic1.jpg

این سیستم عامل با قابلیت های ویژه ای که به آن اضافه شده است، می تواند انقلابی در بازار تبلت ها و حتی شیوه استفاده از آنها باشد. با استفاده از هانی کام جدید می توانید هر نوع دسته بازی، صفحه کلید یا ابزار مانند آن را که دارای کابل USB هستند، به تبلت تان وصل کرده و از کار با آن لذت ببرید. یعنی اینکه تبلت شما از نظر کارایی، به کامپیوتر و کنسول بازی تان شباهت زیادی پیدا خواهد کرد. همچنین از قابلیت های جذاب این نسخه می توان به امکان ارسال مستقیم عکس از دوربین دیجیتال به تبلت نام برد.


امروز گوگل یکی دیگر از خدمات جذاب خود را بر روی اندروید مارکت راه اندازی کرد، از این پس شما می توانید هزاران عنوان ویدیو را از طریق اندروید مارکت اجاره کرده و بر روی کامپیوتر، تبلت، یا تلفن همراه اندرویدی خود تماشا کنید. در Android 3‪.‬1 هم با استفاده از اپلیکیشن فیلم تعبیه شده در آن، می توانید از این قابلیت جدید استفاده کنید.

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت8:8 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

 

اندروید برای خانه

اگر اندروید برای تلفن همراه و تبلت تان کافی نیست حالا می توانید در آینده نزدیک خانه خودتان را هم با سیستم عامل اندروید ببینید‪.‬ ‏

گوگل می گوید می توانید هر کدام از لوازم خانگی را به عنوان یک وسیله جانبی بالقوه برای تلفن همراه تان ببینید. حالا کافی است فکر کنید که چه کارهای خارق العاده ای می توانید انجام بدهید. ‏

برای مثال می توان چراغ های خانه را با تقویم گوگل خاموش و روشن کرد. نرم افزار گوشی شما ماشین لباسشویی را کنترل می کند و بازی ها خودشان نور محیط را تنظیم می کنند. در واقع اندروید می خواهد کنترل تمام امور خانه را به عهده بگیرد. ‏

در مراسم امشب گوگل فقط ایده های جالبش را برای اندروید خانه نمایش داد و هنوز نمی دانیم این نسخه از سیستم عامل را از چه زمانی در بازار می بینیم. اما احتمالا با این زمان فاصله چندانی نداریم که وقتی ماشین لباسشویی یا یخچال می خریم برچسب پشتیبانی از اندروید را روی آنها ببینیم و تمام لوازم خانگی را هوشمند بیابیم. ‏

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت8:6 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

گوگل به احترام ۳۶ کارخانه تولیدی، ۲۱۵ اپراتور سرویس دهنده و ۴۵۰ هزار برنامه نویس و توسعه دهنده در سراسر دنیا، کلاه از سر بر می دارد و از آنها تشکر می کند. تعداد گوشی های تولید و فعال شده تحت سیستم عامل اندروید از مرز ۱۰۰میلیون عبور کرد. و در بالاترین رکورد روزانه بیش از ۴۰۰هزار تلفن همراه اندرویدی به بازار اضافه می گردد. باورتان می شود به همین زودی ۱۰۰ میلیون گوشی اندروید در دست کاربران تلفن همراه باشد؟ اینها آماری است که امشب گوگل در کنفرانس خبری اش اعلام کرد.


اندروید هم اکنون ۲۰۰هزار برنامه در مارکت خود دارد که تا به حال ۴.۵ میلیارد بار دانلود شده اند. دیروز هم خبر یکه تازی اندروید در بازار تلفن همراه هوشمند آمریکا منتشر شد. به نظر می رسد قطار موبایل گوگل با تمام توان به جلو می رود و هر لحظه سرعت اش بیشتر می شود. شما آینده این شرکت را در بازار موبایل چگونه پیشبینی می کنید؟

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت8:5 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

سرویس موسیقی گوگل

گوگل هم نتوانست از سود میلیاردی بازار موسیقی چشم پوشی کند و دقایقی پیش سرویس موسیقی خودش را به نام Music Beta by Google معرفی کرد. ‏

گوگل در این سرویس می خواهد با اپل که سلطان فروش موسیقی محسوب می شود وارد رقابت شود. اینجا یک فروشگاه آنلاین موسیقی داریم که تا حد زیادی شبیه سرویس ابری آمازون کار می کند و در کنارش یک فضای رایگان در اختیارتان قرار می دهد و شما می توانید تا ۲۰ هزار قطعه موسیقی تان را به صورت رایگان روی آن آپلود و نگهداری کنید. شما می توانید این موسیقی ها را روی دستگاه های اندرویدی و تبلت تان استریم کنید. بنابراین همیشه بانک موسیقی تان را به همراه خواهید داشت.

حالا این سرویس را مقایسه کنید با سرویس آمازون که تنها اجازه نگهداری حدود ۱۲۰۰ قطعه موسیقی را می دهد. ضمن اینه سرویس موسیقی گوگل امکانات بیشتری هم دارد برای مثال به صورت هوشمند برای آهنگ هایتان PlayList ایجاد می کند. ‏

این سرویس از همین الان به ‏ صورت آزمایشی برای کاربران آمریکایی ‏ با ثبت نام محدود در دسترس است. و احتمالا طی ماه های آینده در دیگر کشور ها هم راه اندازی می شود.

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت8:5 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

 

اسکایپ

کمتر کسی پیدا می شود که اسکایپ و سرویس تلفن اینترنتی اش را نشناسد یا از آن استفاده نکرده باشد. البته این فقط بخشی از خدمات ارتباطی اسکایپ محسوب میشود به گونه ای که این شرکت، غول بزرگ ارتباطات صوتی و تصویری مبتنی بر اینترنت محسوب می شود. ‏

خبر داغ امروز شرکت مایکروسافت، خرید اسکایپ با قیمت باور نکردنی ۸.۵ میلیارد دلار بود. با این معامله که یکی از بزرگ ترین خریدهای شرکت های اینترنتی تاریخ محسوب می شود، مایکروسافت خواب های زیادی برای این سرویس دیده است. ‏

فعلا برای شروع قرار است خدمات اسکایپ در کنسول بازی ایکس باکس هم قرار بگیرد و با کینکت هم کار کند. ‏

در کنار آن اسکایپ با سیستم عامل ویندوز فون 7 و نرم افزار Outlook هم مخلوط خواهد شد. البته مایکروسافت قول داده به پشتیبانی اسکایپ روی دیگر پلتفرم ها و سیستم عامل ها ادامه دهد. ‏

بعد از اعلام همکاری مایکروسافت و نوکیا این دومین حرکت بزرگ مایکروسافت در سال ۲۰۱۱ محسوب می شود و باید ببینیم چه ارتباطی بین آنها در آینده نزدیک به وجود خواهد آمد.

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت7:55 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

معمولا هواپیما ها برای بلند شدن از روی زمین نیاز به باند طولانی دارند و همین نیاز سبب می شود که در مکان های زیادی که باند مناسب وجود نداشته باشد، امکان پرواز یا فرود نداشته باشند. ‏

حالا یک پدر و پسر هواپیمایی ساخته اند که برای برخاستن از روی زمین فقط به یک باند ۳ متری نیاز دارد و برای فرودش هم ۵ متر فضای خالی کافی است! ‏

در واقع آنها این هواپیما را برای شرکت در مسابقه ای به نام STOL طراحی کرده اند. در این مسابقه رقابت بر سر ساخت هواپیمایی است که نیاز به کوتاه ترین باند جهت فرود و پرواز داشته باشد. ‏

در این مسابقه مهم این است که چگونه هواپیما بتواند سریع سرعت بگیرد تا به طی کردن مسافت کمتری نیاز داشته باشد و چطور هنگام فرود آنقدر سرعت اش را کم کند تا به فضای کمی برای ترمز و توقف نیاز باشد. این پدر و پسر با دستکاری در بال های هواپیما و تغییر تایرها توانسته اند چنین کاری بکنند. ‏

ساخت هواپیماهای کوچک کمک رسان با چنین مشخصاتی می تواند کمک بزرگی برای فرود در موقعیت های متفاوت باشد. در سایت منبع می توانید ویدیوی این هواپیما را هم ببینید.

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت7:55 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

 

 

روز گذشته شرکت اچ پی نمایشگر جدید ۲۲ اینچی اش را به نام Elite L2201x معرفی کرد. در کنار شکل ظاهری زیبایش این نمایشگر از نوع LED است و تنها یک سانتیمتر ضخامت دارد. مانیتور جدید با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و کنتراست ۵۰۰۰:۱ مشخصات فنی نسبتا مناسبی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

اچ پی DisplayPort را هم جهت اتصال روی این مدل تعبیه کرده است. هرچند از نظر مشخصات فنی شاید نتوانیم آن را یک نمایشگر فوق العاده بدانیم اما وقتی صحبت از قیمت ۲۵۰ دلاری اش می شود، می توان خیلی جدی تر به داشتن اش فکر کرد. این مانیتور از ابتدای ماه آینده میلادی وارد بازار می شود.

+نوشته شده در 21 / 2 / 1390برچسب:,ساعت7:52 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

 

 

 

تحقیقات یک موسسه مستقل نشان میدهد که جدید ترین تلفن اندرویدی صفحات وب را ۵۲ درصد سریع تر آیفون ۴ با آخرین نسخه سیستم عامل باز می کند. ‏

بر خلاف سر و صداهای اپل مبنی بر افزایش سرعت روی نسخه ۴.۳ این تحقیق آن را با تلفن نکسوس S مقایسه کرده و نشان داده که اندروید در باز کردن صفحات وب سریع تر عمل می کند. ‏

حدود ۱۰۰۰ وب سایت با اینترنت وای فای و تری جی روی دو سیستم عامل تست شده اند و در ۸۴ درصد موارد تلفن اندرویدی سریع تر از آیفون عمل کرده. ‏

موسسه Blaze که این بررسی را انجام داده یک سازمان مستقل است که هیچ وابستگی به گوگل یا اپل ندارد. اما خود آنها هم از نتایج این بررسی شگفت زده شده اند. هر چند می گویند هر دو سیستم عامل به طور کلی در باز کردن صفحات وب سریع عمل می کنند و تفاوت آنها در حد ثانیه است. البته با اینترنت ۶ مگابیتی که تست روی آن انجام شده. احتمالا اگر این بررسی با اینترنت کند تری انجام شود اختلاف سرعت بیشتر خواهد بود. ‏

سرعت باز شدن صفحات وب در تلفن های هوشمند یکی از نقاط رقابت مهم بین سازندگان سیستم عامل است و هر دو شرکت گوگل و اپل روی برتری شان در این مورد تاکید کرده بودند. اما این تحقیقات نشان میدهد که در حال حاضر اندروید پیروز رقابت است.

+نوشته شده در 28 / 12 / 1389برچسب:,ساعت10:18 قبل از ظهرتوسط علی قريب | |

 

_B1J2204.jpg

بعد از فروش موفق تلفن گلکسی S سامسونگ تصمیم گرفت تا خانواده این تلفن ها را با محصولات جدیدی تکمیل کند. حدود یک ماه پیش بود که ۴ تلفن هوشمند جدید این شرکت معرفی شدند. و قرار است از امروز در ایران هم رسما به بازار ارایه شوند. ‏

‏Galaxy Ace ‏
‏Galaxy Fit ‏
‏Galaxy Gio ‏
‏Galaxy mini ‏

سامسونگ به همین منظور مراسمی جهت معرفی تلفن های جدید اندرویدی اش به بازار ایران تدارک دیده و از نارنجی هم دعوت نموده است. به جز این ۴ محصول تلفن دوم گوگل یعنی نکسوس S هم جزو تلفن هایی محسوب میشود که به زودی شاهد ورود رسمی اش به ایران خواهیم بود. هر چند تا پیش از این می توانستید بعضی از این مدل ها را در بازار پیدا کنید. اما به صورت ارایه رسمی و با گارانتی و خدمات نبوده است. به نظر میرسد سامسونگ قصد دارد با ارایه مدل های متنوع تر و البته ارزان تر بازار جدیدی را برای خودش ایجاد کند.

+نوشته شده در 28 / 12 / 1389برچسب:,ساعت10:16 قبل از ظهرتوسط علی قريب | |

 

facebook_stress1.jpg

اگر احساس می کند روحیه تان پایین امده است، به جای اینکه جلوی آینه بایستید و به خودتان خیره شوید، به پروفایل فیس بوکتان بروید و خودتان را آنجا ببینید. این کار اعتماد به نفس شما را تقویت خواهد کرد.

گروهی از محققین دانشگاه کورنل پس از انجام مطالعه ای به این نتیجه رسیدند که استفاده از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک می تواند روحیه افراد را بالا ببرد، آنها فکر می کنند 2 دلیل برای این مساله وجود دارد:
اول اینکه فیس بوک به شما اجازه می دهد بهترین تصویر را از خود ارائه کنید و هر چه را که ممکن است شما را ناراحت کند، فیلتر کنید
دوم اینکه شما می توانید بازخوردهای مثبتی از فیس بوک دریافت کنید، فیس بوک مثل آینه نیست و تنها نکات مثبت را که شما می خواهید به شما خواهد رساند

دکتر جفری هنکاک یکی از پژوهشگران این طرح می گوید: بر خلاف آینه که تمام واقعیتهای مثبت و منفی را به شما نشان می دهد، فیس بوک مطابق میل شما رفتار می کند و با نشان دادن موارد مثبت روحیه شما را بالا می برد.

در تحقیقی که توسط این تیم انجام شده بود، دانشجویان دانشگاه به چند گروه تقسیم شدند، عده ای از آنها می توانستند به پروفایل فیس بوک خود رفته و در صفحات آن چرخی بزنند. عده ای به جای اینکار باید در فواصلی خودشان را در آینه می دیدند و برای گروه سوم هم نه آینه ای در کار بود و نه فیس بوکی. سپس میزان اعتماد به نفس این دانشجویان بر اساس تستهایی تعیین شد، دانشجویان فیس بوکی بالاترین اعتماد به نفس را داشتند و نکته جالبتر اینجاست که آن دسته از دانشجویان فیس بوکی که در این مدت بیشتر در پروفایل خود چرخ زده بودند، باز هم اعتماد به نفس بیشتری داشتند. همچنین کسانی که اجازه داشتند پروفایل خود را در این مدت ویرایش کنند هم روحیه و اعتماد به نفس بسیار بهتری نشان دادند.

به نظر می رسد در کنار اخبار مختلفی که از تاثیرات منفی اینترنت و کامپیوتر بر مسائل رفتاری و عصبی حاکی هستند، این خبر یک نتیجه جالب و در خور توجه باشد، چرا که بطور علمی از تاثیر مثبت یک پدیده سایبری بر زندگی حقیقی پرده برداشته است.


webMD

+نوشته شده در 28 / 12 / 1389برچسب:,ساعت10:14 قبل از ظهرتوسط علی قريب | |

 

 

اگر هارد دیسک های ۳ ترابایتی موجود در بازار برایتان کافی نیست می توانید محصول جدید شرکت وسترن دیجیتال با نام My Book Studio Edition II را بخرید. این شرکت دو هارد ۳ ترا بایتی را کنار هم گذشته و یک حافظه قابل حمل ۶ ترابایتی را در اختیارتان قرار می دهد. ‏

می توانید اطلاعات را از طریق یو اس بی ۲، فایروایر 800 یا eSATA منتقل کنید اما متاسفانه خبری از یو اس بی ۳ یا تاندربولت روی دوست شش ترابایتی مان نیست. ‏

قیمت این حافظه قابل حمل ۵۴۹ دلار است و شاید برای چنین ظرفیتی نسبتا مناسب باشد. ‏

+نوشته شده در 28 / 12 / 1389برچسب:,ساعت10:6 قبل از ظهرتوسط علی قريب | |

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد
 

+نوشته شده در 17 / 12 / 1398برچسب:,ساعت5:36 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

منابع قابل اعتماد؛ از مدارکی پرده برداری کرده اند که در نوع خود جالب و مهیج اند! این مدارک نشان می دهند که انگار اپل هم قصد پیاده سازی سیستمی شبیه Xbox Live را دارد. کد های جدیدی که در فریموِر iOS 4.3 Beta 3 قرار گرفته اند؛ نشان می دهند اپل احتمالا می خواهد از بازی های آنلاین هم روی Apple TV پشتیبانی نماید.

 

همانطور که می توانید در عکس بالا مشاهده نمایید، آیتم هایی با نام ATV Games و ATV Thunder وجود دارند که از اسم آنها پیداست که تازه هستند و به بازی مربوط می شوند. علاوه بر این، اگر به کد ها نگاه کنید، می بینید که آنها به: نوعی کنترلر – بخشی شبیه گیم سنتر – چیزی شبیه امکان بازی کردن چندنفره و فروشگاهی مثل اپ استور/آی تیونز اشاره دارند.

 

در کد ها دو رشته هستند که با اسمشان ما را مجذوب خود کردند. یکی : “play.live.thunder” است و دیگری: “play.archive.thunder” می باشند. همه ی این ها را گفتیم. اما این که اپل قصد دارد در نهایت چه سیستمی را با استفاده از این ها راه اندازی کند، هنوز مبهم است. اما با توجه به حداقل حافظه 8 گیگابایتی در Apple TV، حدث می زنیم که اپل دنبال پیدا کردن راهی برای استریم کردن بازی هاست. راهی که احتمالا چندان هم با ایده و طرز کار کنسول OnLive تفاوت نخواهد داشت. OpenGL تکامل یافته است و کاملا برای استریم کردن داده ها روی پهنای باند کم کافی است و با وجود آن، پردازش و محاسبات محلی داده ها هم می تواند انجام شود. اما این ها همه تئوری است و باید ببینیم که این کد ها در عمل، برای چه کارایی خاصی ارائه شده اند.

 

علاوه بر این ها، در این رشته کد ها، دو نام دیگر به نام Sedona و Flagstaff وجود دارد. بر اساس منابع، مواردی مانند قسمت ها و فصل ها و... که به فروش و استریم فیلم ها و سریال ها مربوط می شود، در Sedona وجود دارد. اما در مورد Flagstaff، به جز این که به اکانت آیتیونز از نوع iTunes Merchandising اشاره دارد؛ واقعا چیز دیگری برای گفتن نداریم. منابع قابل اعتمادی که انگجت از آن ها یاد می کند؛ قابلیت های دیگری را هم کشف کرده اند. مانند این که می توانید اسکرین سیور ها را از دستگاه های دیگر لود کنید. اما تا کنون حائز اهمیت ترین مورد، همین بود.

 

تا به حال هیچ نسخه ای مانند 4.3، ذهن ها را به خود مشغول نکرده بود. از کد های پنهانی که در آیپد، خبر از رزولوشن های بسیار بالاتر می دهند گرفته تا این مساله درباره اپل تی.وی و چندین مورد دیگر... نکته قابل توجه این است که با توجه به شایعاتی که تا کنون تولید شده اند و رقابت داغ بازار و چندین عامل دیگر؛ احتمالا کنفرانس بعدی اپل، بسیار جذاب خواهد بود و خبر از تحولات جالبی برای ما خواهد داشت.

 

به نظر شما اپل تی.وی چقدر برای تبدیل شدن به یک کنسول بازی آنلاین آماده است و آیا اصلا اپل می خواهد در دنیای بازی ها هم خودی نشان دهد؟

 

+نوشته شده در 6 / 12 / 1389برچسب:,ساعت9:27 قبل از ظهرتوسط علی قريب | |

چه کسی با دیدن این تلفن دلش نمی خواهد یکی اش را داشته باشد؟ تلفن هوشمندی که حتی خروجی HDMI هم دارد سر انجام چند دقیقه پیش معرفی شد. دستپخت گوگل و موتورولا برای اپراتور Verizon یک تلفن 4‪.3 اینچی است که دارای رزولوشن 854x480 پیکسل است. دوربین 8 مگاپیکسلی دارد و با کیفیت 720p فیلم برداری میکند. برای تامین نور عکاسی هم فلاش Dual LED روی آن تعیبیه شده است. ‏ 
‏ 
پردازشگر Droid X با سرعت یک گیگاهرتز کار می کند و دارای کیبرد مولتی تاچ به همراه نرم افزار Swype است. این نرم افزار روش جدیدی برای تایپ روی تلفن های اندرویدی در اختیار کاربران قرار می دهد که سرعت تایپ را بسیار بالا می برد. ‏ 
‏ 

وای فای دروید ایکس می تواند به طور همزمان به پنج کاربر دیگر هم اینترنت بدهد. این گوشی دارای سه میکروفون مجزا است تا بهترین کیفیت صدا را داشته باشد. حافظه داخلی آن 8 گیگابایت است و می تواند با کارت حافظه تا 32 گیگابایت دیگر هم به آن اضافه کرد. دیگر امکانات شامل جی پی اس و بلوتوث است. ‏ 
‏ 
گوشی Droid X فعلا برای اپراتور Verizon ارایه می شود و در شروع با سیستم عامل اندروید 2‪.1 خواهد بود اما به زودی آپدیت 2‪.2 را هم دریافت خواهد کرد. این تلفن با قیمت ۲۰۰ دلار با قرار داد فروخته می شود تا در مقابل آیفون و اپراتور AT‪&T قرار بگیرد. ‏ 

+نوشته شده در 15 / 8 / 1389برچسب:,ساعت3:31 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |


ادامه مطلب

+نوشته شده در 13 / 8 / 1389برچسب:,ساعت11:39 قبل از ظهرتوسط علی قريب | |

 

‎اپل امروز با برگزاری کنفرانس Back to the Mac سعی داشت تا توان خود را در زمینه نرم افزاری برای سیستم عامل مک به نمایش بگذارد.

 

overview_herobox_20101020.jpg

‎۳ نکته کلیدی نرم افزاری که در طی کنفرانس مورد توجه قرار گرفت عبارت است از:  
‎ارائه نسخه جدید سری نرم افزاری iLife 11  
‎قابلیت برقراری تماس ویدویی بین کاربران iPhone 4 , iPod touch 4th Gen و کاربران مک تحت نرم افزار Facetime  
‎و معرفی نسخه جدید سیستم عامل Mac OS X که Lion نام گرفت و از تابستان سال ۲۰۱۱ به بازار ارایه می شود.

 

‎سری نرم افزاری iLife متشکل از چندین نرم افزار مدیریت و ویرایش رسانه است که میتواند به کمک آنها عکس ها، فیلم ها و موسیقی هایی که توسط خودتان تولید می شود مدیریت و ویرایش نمایید.

 

‎قابلیت های قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی این سری نرم افزاری دیده نمی شود، اپل تنها سعی کرده تا با بهینه کردن قابلیت های سری قبلی ، اقدام به ارائه نسخه جدید این نرم افزار نماید.

 

‎البته تم های تصویری جدیدی به iPhoto و iMovie اضافه گردیده که در نوع خود قابل توجه است.  
‎از امروز نسخه iLife 11 با قیمت ۴۹ دلار برای دارندگان نسخه قبلی آماده فروش می باشد. و خریداران مک های جدید آن را به صورت رایگان خواهند داشت.

 

‎مدت هاست که کاربرانی که از Facetime بر روی آیفون خود استفاده می کنند، از اپل تقاضا دارند که  قابلیت برقراری تماس را بین آیفون و مک در اختیار داشته باشند.

 

‎این کاربران میتوانند از امروز با نصب نسخه بتای این نرم افزار بر روی مک خود با دارندگان آیفون ۴ و نسل چهارم آیپاد تاچ از طریق وای فای تماس ویدیوی برقرار کنند.

 

500x_mac-os-x-lion.jpg

‎در ادامه اپل از نسخه جدید Mac OS X 10‪.‬7 با نام Lion رونمایی کرد. در این نسخه سعی شده برخی از خصوصیاتی که در آی پد وجود دارد و کمبودشان در مک احساس می شده، پوشش داده شود.

 

 


ادامه مطلب

+نوشته شده در 2 / 8 / 1389برچسب:,ساعت5:17 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

10x10199b235ewamdhed.jpg

شرکت ای ام دی طبق رسم همیشگی اش همزمان با اعلام زمان معرفی کارت های گرافیک جدیدش (جمعه همین هفته)، عکس های آنها را هم منتشر کرد. حال باید چند روز دیگر هم منتظر بمانیم تا ببینیم نسل جدید کارتهای گرافیک رادئون چگونه خواهند بود. البته قبل از این هم مطالبی درباره این نسل جدید منتشر شده بود و همه منتظر این اتفاق بودند.

 

آنچه که از مشخصات سخت افزاری کارت های HD 6870 و HD 6850 می دانیم از این قرار است: باز هم شاهد ۵ خروجی بر روی این کارتها هستیم، که شامل دو پورت DVI، یک پورت HDMI و دو Mini DisplayPort هستند. این کارت ها جزو اولین سری محصولات AMD بعد از قتل نام تجاری محبوب ATI به شمار می روند.

 

 


ادامه مطلب

+نوشته شده در 2 / 8 / 1389برچسب:,ساعت5:14 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |

 

Windows7-oneyear.jpg 

روز گذشته تولد یک سالگی ویندوز 7 مایکروسافت بود. سیستم عاملی که بهترین سیستم عامل این شرکت تا به حال محسوب می شود و با امکانات جدیدش توانسته بسیاری از کاربرانش را راضی نگه دارد. ‏ 
‏ 
مایکروسافت روز گذشته تولد این سیستم عامل را با ارایه آمار فروش جشن گرفت تا بدانیم ویندوز 7 تا چه حد موفق عمل کرده است. طی این مدت ۲۴۰ میلیون نسخه از ویندوز جدید به فروش رفته. در حال حاضر ویندوز 7 مایکروسافت روی ۱۷ درصد کامپیوترهای دنیا نصب شده است. در عین حال بد نیست بدانید که بیش از ۱.۲ میلیارد کامپیوتر از سیستم عامل ویندوز استفاده می کنند. ‏ 
‏ 
به گفته مایکروسافت میزان رضایت مشتریان از ویندوز 7 بیش از ۹۴ درصد بوده است. این شرکت می گوید بازدهی و قدرت ویندوز اکس پی را دوست دارد اما ویندوز 7 از نظر امنیت و امکانات، توانایی های بسیار بیشتری دارد و به همین خاطر به مشتریان خودش توصیه کرده از ویندوز اکس پی یا ویستا به ویندوز 7 مهاجرت کنند. ‏ 
‏ 
یک سال قبل در نارنجی: ‏ ویندوز 7 در راه است، برای کوچ آماده شوید ‏ ‏ 
‏ 
دو سال قبل در نارنجی: ‏ خبرهایی داغ از مایکرسافت: رونمایی ویندوز هفت ‏ ‏ 
‏ 
مایکروسافت ‏

 

+نوشته شده در 2 / 8 / 1389برچسب:,ساعت5:11 بعد از ظهرتوسط علی قريب | |